Jeep®MODELLEK
A Cherokee® Trailhawk® büszkén viseli a Trail Rated® jelvényt, amely arról tanúskodik, hogy a járművet arra tervezték, hogy öt kategóriában is legyőzze a legváltozatosabb off-road körülményeket. Ezek a hajtás, a gázlóképesség, kormányozhatóság, rugózás és hasmagasság.
NÉZZE MEG, HOGYAN NYERTE EL A CHEROKEE A TRAIL RATED® MINŐSÍTÉSTA Cherokee® Trailhawk®-ot védőlemezekkel szerelték fel, hogy segítsenek megvédeni a létfontosságú, a padlólemeznél futó alkotóelemeket a terepezéstől.
A magasabb sebességváltó áttétel nagyobb sebességcsökkenést eredményez a kerek forgásában, hogy elkerülhető legyen a megcsúszás, a terepezési képességek pedig javuljanak.
A Selec-Speed® rendszer az ereszkedésben és a kapaszkodásban segíti a vezetőt. Magába foglalja a lejtmenet vezérlőt (HDC) és a visszagurulás-gátlót (HSA). A Selec-Speed® csak a Trailhawk® modellekhez elérhető. A gomb megnyomásával a Trailhawk® elektronikusan tudja összezárni mindkét hátsó kereket a jobb tapadás érdekében.
A Jeep® Active Drive I összkerékmeghajtási rendszer hátsó tengely leoldóval is rendelkezik, amely üzemanyag-takarékossági okokból csak akkor hajtja mind a négy kereket, ha arra szükség van. A Selec-Terrain® módválasztón az Auto, Hó, Sport és Homok/Sár programok elérhetőek, hogy a Cherokee minden helyzetben állja a sarat. Ez a kifinomult rendszer folyamatosan figyeli a kerekek csúszását és igény szerint automatikusan adagolja a nyomatékot.
A Jeep® Active Drive II 4x4 rendszer az Active Drive I minden elemét tartalmazza, és azokat felezővel egészíti ki. A 4WD Low mode kiváló az alacsony sebesség melletti haladáshoz, üres fokozata pedig a lakóautó általi vontatáshoz nyújt segítséget. Emellett a felező lehetővé teszi a Cherokee számára, hogy meredek emelkedőket másszon meg, és könnyen kússzon át az akadályokon.
A Jeep® Active Drive Lock az alapfelszereltség részét képezi a Trailhawk® modellben. A Jeep Active Drive II 4x4 elemeit mechanikus hátsó differenciállal egészíti ki, és megkapta a Trail Rated® minősítést. A Selec-Terrain® módválasztó az Auto, Hó, Sport, Homok/Sár mellett a Szikla módot is tartalmazza, hogy minden körülmények között megbirkózzon a tereppel. A rendszer komoly off-road manővereket támogat.
A Selec-Terrain® képes legfeljebb 12 rendszer elektronikusan koordinálására és optimalizálására, hogy javítsa a jármű stabilitását. A hajtáslánc, a motor, az elektronikus fék, az ESC, és a sebességváltó kezelőit is mind képes kezelni. A Selec-Terrain® módválasztó és menetstabilizáló rendszer Auto, Hó, Sport, Homok/Sár, illetve a Trailhawk® verziókon Szikla üzemmóddal rendelkezik a maximális terepképességekért.
A 6-sebességes váltóval párosított takarékos, 2 literes turbódízel motor hengerenként négy szelepes, dupla vezérműtengelyes, szíj hajtású motor, amely második generációs Multijet technológiát alkalmaz. Egy 1660 bar nyomással működő üzemanyag-befecskendező rendszerrel látták el, amely solenoid befecskendezőket használ és változó geometriájú turbóhoz is csatlakozik. A 2 literes turbódízel legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, amelyet 3750-es fordulaton ad le. Legnagyobb nyomatéka, 350 Nm már 1500-as fordulatszámon rendelkezésre áll.
A 2,2 literes turbódízel motor 200 lóerőt produkál 3500-as fordulatszámon és 440 Nm nyomatékot ad le 2500-as fordulatnál. Ezzel a piac egyik legjobb teljesítményű erőforrása. A 200 lóerős verzióhoz a Jeep® Active Drive I és II rendszerek is párosíthatóak. Rendelhető 185 lóerős változatban a Jeep® Active Drive I összkerékhajtással. Mind a 185, mind a 200 lóerős változat 9-sebességes automata váltóval és Star&Stop automatikával szerelt. A motor kombinált fogyasztása 5,7 liter 100 kilométerenként, károsanyag-kibocsátása 149 g/km.
A 3.2 literes V6-os Pentastar benzinmotor az első testvére a felújított 3.6 literes Pentastarnak, így megkapta ugyanazokat a fejlesztéseket, amelyeket nagyobb verziója. Ezeknek köszönhetően a motor 30 százalékkal takarékosabb, ugyanakkor erősebb is lett (85 lóerő/liter), a nagyobb vezetési élmény alacsonyabb zajjal, vibrációval jár.
Ez a 16 szelepes egység olyan modern technológiákat használ, mint a változtatható szívó és kipufogó oldali szelepvezérlés. Minden a hatékonyságról szól. A 9-sebességes automata váltóval fogyasztása akár 7,8 liter is lehet, városon kívüli hatótávolsága ezzel a párosítással 710 kilométer is lehet.
A 6-sebességes váltóval párosított takarékos, 2 literes turbódízel motor hengerenként négy szelepes, dupla vezérműtengelyes, szíj hajtású motor, amely második generációs Multijet technológiát alkalmaz. Egy 1660 bar nyomással működő üzemanyag-befecskendező rendszerrel látták el, amely solenoid befecskendezőket használ és változó geometriájú turbóhoz is csatlakozik. A 2 literes turbódízel legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, amelyet 3750-es fordulaton ad le. Legnagyobb nyomatéka, 350 Nm már 1500-as fordulatszámon rendelkezésre áll.
Ez a 16 szelepes egység a modern MultiAir technológiát használja, amely a szívó oldali szelepek vezérlését változtatja, így javítva a fogyasztást és a teljesítményt. Minden a hatékonyságról szól. A 9-sebességes automata váltóval fogyasztása akár 7,8 liter is lehet, városon kívüli hatótávolsága ezzel a párosítással 760 kilométer is lehet.
A Cherokee legfeljebb 2495 kilogramm súlyt tud vontatni, tehát mindenféle cuccot utána lehet kötni. Szériaként elérhető a vonóhorog, így csak fel kell csatolni az utánfutót, és már indulhat is. Ha Cherokee-ja Active Drive II, vagy Active Drive Lock hajtáslánccal szerelt, akkor vontatókötelet is rendelhet hozzá.