Magyar vitorlás sport


Hazánkban az 1920-as évek második felében indult robbanásszerű fejlődésnek a sport. Szaporodtak az egyesületek, velük együtt a hajók, megkezdődtek a rendszeres versenyek. 1928-ban már indultak magyar vitorlázók az Amszetrdami Olimpián is. A versenyek iránti növekvő igény, a vitorlás egyesületek erősödése, a hajóosztálypolitika szervezésének szükséglete, valamint a nemzetközi kapcsolatok fejlesztésének szükségszerűsége 1929-ben életre hívta a Magyar Vitorlás és Yacht Szövetséget. A szövetség öt vitorlás klub, a Királyi Magyar Yacht Club, a Balatoni Yacht Club, a Magyar Athletikai Club, a Keszthelyi Yacht Club, illetve a Velencei-tavi Vitorlás Yacht Club részvételével alakult meg. 1932-ben dr. Ugron Gábor lett a magyar szövetség elnöke. A következő tíz évben a magyar vitorlás sportot máig meghatározó, az európai vitorlázásban élenjáró programok indultak el. Akkoriban épültek a Balatonon a klasszikus vitorlásflották, felvirágzott a versenyélet. Akkor szervezték az első Kékszalagot, Csillagtúrát, rendszeressé váltak a nemzeti bajnokságok. 1933-ban a Balatonon rendezték a sportág történetének első Európa-bajnokságát. 1937-ben a magyar vitorlázók főszerepet játszottak az Európai Vitorlás Szövetség megalakításában is.

Ma az MVSZ-be tartozó egyesületek tagjai közül közel négyezren váltanak ki évi rendszerességgel versenyengedélyt. Magyarország tavain a tagegyesületek évente összesen több mint kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A versenyzők 50-55 különböző kategóriában, hajóosztályokban mérkőzhetnek az országos bajnoki címekért. A magyar vitorlázás aktívan kapcsolódik a nemzetközi versenyélethez is. A Balatonon évente négy-hat alkalommal kerül sor különféle hajóosztályokban világ és Európa-bajnokságokra, Európa Kupa futamokra. Az olimpiai hajóosztályokban pedig legsikeresebb versenyzőink kvalifikálják magukat az ötkarikás játékokra, ahol egyre sikeresebbek: Berecz Zsombor finn dingiben, Érdi Mári pedig Laser Radialban futamgyőzelemmel is büszkélkedhetett a riói olimpián.



A Mihálkovics kupáról


A versenyt Mihálkovics Tivadarról nevezték el, aki 1877-ben, Győrben Némethy Ernővel megalakította a Győri Csónakázó Egyletet, melynek titkára volt. Ezt követően Balatonfüreden 1892-ben megalakította a Magyar Csónakázó Szövetséget, melynek szintén elnöke volt. Később Alsóőrsön vásárolt birtokot, túlnyomórészt saját költségén kialakította a strandfürdőt, bemenő hidakat készíttetett. Emléktábláját 1985-ben Balatonfüreden (Némethy Ernőével együtt) az egykori Vitorlás Presszó falán avatták fel. Alsóőrsön utca viseli nevét, valamint Az ÁFI SK – és jogelődei – 1968 óta rendezte meg változatlan formában a Mihálkovics Tivadarról elnevezett két futamos túraversenyt, melynek örökös vándordíj kupája a nagyszerű sportember emlékét őrzi.



2018 Jeep Compass nagydíj


A Jeep Magyarország idén névadó szponzorként jelent meg a rangos eseményen. A hazai vitorlás sport apraja nagyja képviseltette magát Balatonföldváron Június 9-én és 10-én. A szeszélyes időjárás előfordul, hogy segíti, idén azonban nehezítette a versenyzők dolgát. A szombati befutó szorosra sikeredett, gyakran úgy tűnt, hogy a Sirocco verhetetlennek, egy jó taktikai húzásnak és némi szerencsének köszönhetően a rEvolution nevű Nautic 370-es mégis előbb ért át a célvonalon. Harmadikként a Nemere II. futott be. Minden csapat 110%-os erőbedobással vágott neki a futamoknak, összességében a verseny a technikai újításokról, a hazai vitorlás közösség összekovácsolódásáról, és persze a szabadságról, a kihívásról és kalandokról szólt. Ez a szellemiség vezérli a megújult Jeep Compass-t is, mely rengeteg technológiai újítással felszerelt, összehozza a családot és a márkakedvelőket, valamint mindig partner egy új kalandra és kihívásra.

JEEP® HÍRLEVÉL

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesülhessen a legfrissebb hírekről és Jeep® eseményekről

JEEP® ESEMÉNYEK

Az összes Jeep® esemény megtekintése

JEEP® SZPONZORÁCIÓ

A Jeep® büszke szponzora és partnere számos csapatnak és szervezetnek