Mi a különbség az állandó és az időszakos (kapcsolható) összkerékhajtású rendszerek között?

Az állandó összkerékhajtású rendszerek központi differenciálművet használnak, amelyek lehetővé teszik, hogy az első és hátsó tengelyek változó sebességgel forogjanak, vagyis megteremtik a haladás lehetőségét száraz útfelületen is normál vezetési körülmények között. A kapcsolható összkerékhajtás nem alkalmaz központi differenciálművet, hanem összezárja az első és hátsó kardántengelyeket. A kétkerékhajtást csak normál útviszonyok mellett, a összkerékhajtás üzemmódot csak off-road, vagy vizes, illetve csúszós útfelületen szabad használni.

Miért nem használhat kapcsolható összkerékhajtású rendszert száraz útfelületen?

A részleges összkerékhajtási rendszerek hatékonyan zárják össze az első és hátsó kardántengelyeket, egyetlen hajtás-egységet képezve így, amely nem tesz lehetővé differenciálást az első és a hátsó hajtás között. Zaj a hajtóműből és szoruló hajtás (Crow Hop) fordulhat elő, ha túl sokáig száraz útfelületen vagy kanyarban halad. Ez a szorulás az alkatrészek melegedéshez és azok korai meghibásodásához vezethet.

Mi az oka a "Crow Hop" jelenségnek?

Forduláskor a kerekek különböző sugarú körön fordulnak, azaz különböző utat járnak be, eltérő sebességgel. Ha a jármű első és hátsó tengelyei összezártak és száraz útfelületen fordulnak, a kerekek eltérő sebessége a hajtás befeszüléséhez vezethet, amely erőteljes „ütés” hanggal, vagy a jármű rázkódásával jár, amikor valamely kerék elveszti a tapadását.

Bármilyen sebesség mellett válthatok összkerék-meghajtásra?

Az összkerékhajtás a jármű álló, vagy haladó állapotában is bekapcsolható 88 km/h sebességig.

Milyen sokáig vezethetek összkerékhajtással?

Kapcsolható összkerékhajtás rendszer esetén magas fokozatban (High-range) csak nedves, laza, vagy csúszós útfelületen vezessünk. Állandó összkerékhajtás rendszer esetén nem kell a 2WD mód kapcsolásával foglalkoznia az útviszonyok javulása esetén sem.

Milyen gyorsan vezethetek összkerékhajtással?

Mindig az útviszonyoknak megfelelő sebességgel.

Mit jelent a felező?

A felezőt (Low-Range) átmeneti használatra tervezték, amikor plusz tapadásra és maximális vonóerőre van szükség. Ekkor az első és hátsó kardántengelyek összezártak (4WD), a motor teljesítményét pedig további fogaskerékpáron vezetik át a nyomaték megsokszorozása érdekében. Ne kapcsoljon felezőt, ha a jármű 3 - 5 km/h-nál gyorsabban mozog, valamint ne használja ezt az üzemmódot normál vezetéshez.

Milyen gyorsan vezethetek bekapcsolt felezővel?

Ne menjen gyorsabban 40 km/h-nál

Álló helyzetben kapcsolhatok felezőt?

A felező kapcsolása lehetséges a jármű álló helyzetében is, azonban probléma merülhet fel, miután a fokozatok fogaskerekei nem tudnak megfelelően egymásba illeszkedni. A legjobb megoldás, ha a felező kapcsolásához 3-5 km/h-ra lassítja a járművet és a váltót üres fokozatba teszi. Majd, még mindig mozgásban, egy határozott mozdulattal 4-low fokozatba helyezi azt. Ezek után a sebességváltót a kívánt fokozatba lehet tenni. Részletes információért lapozza fel a kezelési útmutatót.

Mi történik, ha soha nem kapcsolom be a Selec-Terrain ® járművezérlő rendszert?

AUTO üzemmódban a jármű automatikusan kiválasztja az útviszonyoknak megfelelő hajtást.

Mi történik, ha soha nem kapcsolom be a Selec-Terrain® járművezérlő rendszert?

AUTO üzemmódban a jármű automatikusan kiválasztja az útviszonyoknak megfelelő hajtást.

A járműnek állnia, vagy mozognia kell ahhoz, hogy állíthassam a Quadra-Lift ® légrugózási, vagy a Selec-Terrain® járművezérlő rendszert?

A jármű lehet parkolás üzemmódban, de mozoghat is ahhoz, hogy a Quadra-Lift® légrugózási, vagy a Selec-Terrain® járművezérlő rendszert használja. Mozgás közben a vezető választhatja ki manuálisan a Quadra-Lift légrugózási rendszer magasság beállítását, vagy rábízhatja a rendszerre, hogy az maga válassza ki az optimális beállítást. Speciális útviszonyok esetén a vezető használhatja a Selec-Terrain beállításait az optimális hajtás és fékvezérlés érdekében. A Quadra-Lift különböző magasságainak beállításához sebességhatárokat rendeltek. Parkolás üzemmódot például 20 km/h alatt lehet kapcsolni. 10 km/h alatt a rendszer megkezdi a jármű magasságát a parkolás üzemmódra csökkenteni. Ez a korlátozás biztosítja, hogy a parkolási magasságot elérjük mielőtt kiszállnánk a járműből. Az off-road magasságokra is vonatkoznak sebességhatárok, hogy a vezetési kényelem mindig megmaradjon.