újrahasznosított műanyagból készül
40%-ban újrahasznosított anyagokból készül
Az aggódás kora lejárt. A Jeep® 4xe modellek könnyebbé teszik az életet: sokoldalúbbak, ütőképesebbek,
mint a többi elektromos autó, és a tradicionális SUV-khoz képest fenntarthatóbbak, előrelátóbbak is.
Mindemellett a kalandvágyó szellemünkből építkeznek.
Válasszon a hibrid, elektromos, vagy e-Save hajtás közül. Aktiválja a kiválasztott hajtási módot a műszerfalon lévő, a Jeep® 4xe merész formájába tökéletesen illeszkedő Hybrid Selector választóval.Sőt, az új Selec-Terrain® üzemmód-választónak van egy új, exkluzív funkciója: a Sport mód, amellyel a gázreakciót és a kormányzás érzékenységét lehet tovább javítani.
Az új Jeep® 4xe modellekben folyamatosan elérhető minden információ. Az új, 7”-os TFT kijelzőn érhető el leggyorsabban a Jeep® 4xe SUV minden adata. Azonnal megtekintheti az akkumulátorok töltöttségi szintjét, plug-in hibrid Jeepjének töltési állapotát, a módválasztó állását és még sok minden mást. Mindezt úgy, hogy figyelmét nem kell az útról levennie.
Értesüljön Jeep® 4xe modellje minden adatáról a 8,4”-os érintőképernyőn keresztül. Megismerheti a töltöttségi szintet, a kiválasztott hajtási módot, az energiaáramlás alakulását, a korábbi regenerálások adatait és sok minden mást. Például töltési ütemezést is beállíthat, hogy a leghatékonyabban üzemeltethesse az akkumulátorokat.
Nem számít hol van éppen, Jeep® 4xe modelljének legfontosabb információit mindig elérheti okostelefonján keresztül. Megnézheti az akkumulátorok töltöttségét, és a My Uconnect™ alkalmazásban* töltési ütemezést is beállíthat.Ha a jármű töltés alatt van, akkor figyelemmel követheti a töltöttség szintjét.
*Néhány My Uconnect 4xe szolgáltatás 2020 júniusától válik elérhetővé. További részleteket a hivatalos Jeep® weboldalon talál.
• ICE: Belsőégésű motor (Internal Combustion Engine), amelyben az üzemanyag robbanása oxidáló anyaggal (többnyire levegővel) egy hengerben zajlik.
• MHEV:belsőégésű motor és elektromotor kombinációja. Az akkumulátorokat a belső égésű motor és az energia-visszanyerő fékrendszer tölti. Nem teszi lehetővé a teljesen elektromos hajtást.
• HEV: szintén belsőégésű motor és elektromotor kombinációja. Az akkumulátorokat ugyanúgy a belső égésű motor és az energia-visszanyerő fékrendszer tölti, de az akkumulátorok teljesítménye rövidebb távú, tisztán elektromos üzemet is biztosít.
• PLUG-IN HIBRID: szintén belsőégésű motor és elektromotor kombinációja, az akkumulátor az energia-visszanyerő fékrendszer mellett külső forrásról is tölthető a töltőcsatlakozó segítségével. Az akkumulátor teljesítménye hosszabb, tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz.
• BEV:a hajtást kizárólag elektromotor látja el, így az üzem teljesen elektromos, és kizárólag külső forrásból, valamint az energiavisszanyerő fékrendszeren keresztül tölthető.
•REEV: egy kisebb, hagyományos üzemanyaggal működő generátor tölti újra az akkumulátorokat és azok lemerülése esetén képes a hatótáv meghosszabbítására.
A plug-in Hibrid a ma létező egyik legjobb megoldás, mert képes a hagyományos robbanómotor és az elektromotor minden előnyét kiaknázni. Sőt, a hibrid világon belül a plug-in hibrid optimális egyensúlyt biztosít az elektromos hajtással megtehető táv, a töltési idő, az üzemanyag-fogyasztás, a vezethetőség és a teljesítmény között.
A plug-in Hibrid járművek az elektromos hajtás előnyeit kínálják, például az alacsony fenntartási költséget, a csendes futást és a zéró emissziót. Eközben a hosszú utakon hagyományos, belső égésű motorok által nyújtott flexibilitást is biztosítja, mert ekkor sem kell az akkumulátor külső újratöltéséről gondoskodni. A belső égésű motor és az elektromotor kombinációjával a jármű nagyobb nyomatékot és teljesítményt képes leadni, mint a nagyobb lökettérfogatú motorok. A Jeep 4xe megoldása egy olyan fejlett technológián alapszik, amely a teljesítmény javítása mellett a vezetés kényelmét is biztosítja, emellett alacsonyabb üzemelési költséget és károsanyag-kibocsátást is garantál.
A Jeep Renegade és a Compass 4xe egy plug-in hibrid technológiás összkerék-meghajtású modell lesz, amelyben a benzinmotor az első, az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja és így javítja a terepképességeket. A két motor együtt dolgozik, összehangolásukról egy automata rendszer gondoskodik. Az elektromotort egy 11,4 Kw teljesítményű akkumulátor látja el energiával, ezt energia-visszanyerő fékrendszer, illetve külső forrás tölti fel. Az akkumulátorok teljes töltöttség mellett akár 50 kilométeres, teljesen elektromos üzemet is lehetővé tesznek. Ha az akkumulátorban tárolt energia szintje a minimálishoz közeledik, akkor a robbanómotor automatikusan indul be, és vezetés közben elkezdi feltölteni, így biztosítva a 4xe rendszer folyamatos rendelkezésre állását.
A Jeep 4xe modellek vezetői többféle hajtási módozat közül választhatnak: elektromos, hibrid és e-Save mód áll rendelkezésre, utóbbi az akkumulátor aktuális töltési szintjét őrzi meg. Egyéb e-funkciók is elérhetővé válnak, mint a regeneratív fékezés és az utastér előklimatizációja (amelyet egy okostelefonos alkalmazáson, vagy a jármű Uconnect rendszernek érintőképernyőjén keresztül lehet beállítani). Sőt, a 4xe modellek olyan speciális funkciókat is kapnak, mint a 8,4”-os infotainment rendszerben a hajtás megjelenítése, a Selec-Terrain módválasztón pedig Sport mód jelenik meg, amely a kormányzás pontosságát és a gázreakciót javítja.
Igen, mindkét 4xe modell a legütőképesebb 4x4 plug-in hibrid modell lesz a piacon. Az elektrifikáció mindkét modellben tovább javítja a legendás Jeep terepképességeket, mindezt az elektromotor által leadott extra nyomatéknak, és a nyomatékleadás extrém precizitásának köszönhetően. Ennek főként a nagy kihívást jelentő terepen van jelentősége, amikor alacsony áttételre van szükség.
Az új Jeep 4xe modellek a legmodernebb csatlakozási funkciókat tartalmazzák. A Jeep Renegade és Compass 4xe-ben a szériafelszereltség része lesz a Uconnect Services*, amely a vezetőnek a biztonsággal és kényelemmel kapcsolatos innovatív szolgáltatásokat nyújt majd. A Uconnect rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető a My Uconnect okostelefonos alkalmazáson keresztül* mindig értesüljön az autó állapotáról. Ezzel az alkalmazással lehetőség van a töltés állapotát ellenőrizni, töltőállomást is lehet rajta keresztül keresni és az autó belső hőmérsékletét is be lehet állítani.
Nem, a csomagtér nem változik, ugyanakkora marad, mint a robbanómotoros meghajtású Jeep Renegade és Compass modellekben.
A teljes töltés gyorstöltővel 1,6, otthoni hálózati töltővel nagyjából 3 órát vesz igénybe.
A rendszer a gyorstöltést legfeljebb 7,2 kW teljesítménnyel támogatja.
A jármű infotainment rendszerén, vagy a My Uconnect okostelefonos alkalmazáson keresztül. Otthoni töltéskor előre be lehet állítani a töltési időt és a töltési szintet is.
A belső égésű motor automatikusan beindul, hogy biztosítsa a továbbhaladást. A rendszert úgy alakítottuk ki, hogy minimális töltés mindig maradjon benne az összkerékmeghajtás biztosítása érdekében.
A belső égésű motornak köszönhetően az autó mindig használható marad, még az akkumulátor töltése közben is. Így mindig biztosított az összkerékmeghajtás.
Az akkumulátorokat úgy terveztük, hogy a minden évszaknak megfelelő átlagos hőmérséklet mellett megfelelően működjenek. A nagy hőnek való hosszú ideg tartó kitettség azonban csökkentheti a hatótávolságot, mert az energiát az akkumulátorok hűtésére is használja a rendszer. Ugyanígy, nagyon alacsony hőmérséklet mellett az energia egy részét az energiaforrás fűtésére használja. Az akkumulátorokat legfeljebb -40 Celsius foknak lehet kitenni.
Az autó vezetés közben önmagát is tölti, emellett külső energiaforrásról is lehet majd tölteni.
Mindkét modell kétféleképpen képes az energiaforrás töltésére.
1- Energia-visszanyerő, regeneratív fékezéssel: az elektromos autók energia-visszanyaerő fékrendszert használnak, amely a jármű mozgási (kinetikus) energiáját elektromos energiává alakítja és ezzel tölti az akkumulátorokat ahelyett, hogy a fékezéskor keletkező energiát hő formájában kisugározza, mint a hagyományos robbanómotorok esetében.
Az elektromotorok energiát fogyasztanak a jármű mozgatásához. Ha erre a mozgatásra már nincs szükség (például lassításkor), a fékezési erőt a motorba táplálva képes elektromosság előállítására. A folyamatot regeneratív fékezésnek hívjuk és az előállított energiát akkumulátorokban lehet tárolni. Megfelelő körülmények között egy elektromos autó hatótávja több mint 10 százalékkal növelhető ennek köszönhetően.
2- E-Save vezetési mód: ezen mód beállításával a Jeep Renegade és Compass 4xe rendszere egy meghatározott szinten tartja a töltöttséget, vagy egy előre beállított szintre képes azt emelni.
Minden Jeep Renegade és Compass 4xe modellhez jár egy otthoni hálózati töltő (Mode 2), amelyet az autó Type 2 csatlakozójába lehet illeszteni. Ez azt jelenti, hogy az autókat akár a garázsában is töltheti, vagy bárhol, ahol hálózati csatlakozó elérhető. A fedélzeti töltő a váltóáramot egyenárammá alakítja. A 8,4”-os Uconnect™ NAV érintőképernyőjén, vagy a My Uconnect alkalmazáson* keresztül előre be lehet állítani a töltési időt, illetve a legnagyobb feltöltési szintet.
Gyorsabb töltéshez otthoni fali panel, úgynevezett Wallbox telepítése szükséges, amely a hagyományoshoz képest gyorsabban tölti az autót. Ennek felszerelése egyszerű és hálózati csatlakozóba kell dugni.
• Széria: Otthoni töltőkábel. Minden 4xe Jeep modellhez szériaként jár az otthoni töltőkábel, amelyet bármilyen hálózati csatlakozóba be lehet dugni.
• Opció: Nagyteljesítményű töltőkábel. Type 3-as töltőkábel, amellyel nyilvános helyen lévő töltőállomásra lehet csatlakozni.
• Opció, vagy a 4xe First Edition modellek “e-funkció” csomagjának részeként széria: otthoni Wallbox váltóáramú és nyilvános kúthoz szükséges töltőkábellel.
A Jeep Renegade és Compass 4xe First Edition modellekhez szériaként jár egy olyan kábel, amelyet közvetlenül az otthoni hálózati csatlakozóba lehet dugni, nincs szükség az otthoni elektromos hálózat módosítására. A gyorsabb és kényelmesebb töltés érdekében azonban azt javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot egy szakemberrel, aki külön töltő áramkört, csatlakozót és Wallboxot alakít ki otthonában.
A kWh kilowattórát jelent, amely az akkumulátorban tárolható energia mennyiségét jelöli. Egy nagyobb kapacitású, tehát több kWh energiát tárolni képes járműnek nagyobb a hatótávolsága, vagy nagyobb a teljesítménye. Az adott kapacitáshoz rendelt aktuális hatótávolságot a vezetési stílus és a környezeti hatások is befolyásolják.
A töltési folyamat minden esetben, így esős időben is biztonságos, az autó vezetői még ilyen időben sincsenek áramütés veszélyének kitéve.